FEDA inicia els tràmits per obtenir la llicència d’obres de la central de cogeneració del Pas de la Casa

FEDA Ecoterm

El projecte per construir una central de cogeneració i una xarxa de calor al Pas de la Casa ha fet un pas més aquest dimarts. FEDA ha presentat al Comú d’Encamp la sol·licitud per poder iniciar les obres per a la construcció de la central de cogeneració, que s’ubicarà al terreny cedit pel mateix Comú als afores del poble.

Aquest projecte està contemplat en el Pla Sectorial d’Infraestructures Energètiques d’Andorra i té com a objectiu donar una alternativa a la calefacció que sigui més sostenible i neta que els sistemes actuals de dipòsits de gasoil, i que no impliqui derivar tot el consum cap a l’electricitat. Alhora, el projecte permetrà també incrementar la producció d’electricitat nacional, que és un altre dels objectius recollits en la Llei d’impuls de la transició energètica i del canvi climàtic, que es va aprovar per unanimitat al Consell General el 2018.

La iniciativa es va presentar també el passat novembre als veïns del Pas de la Casa, i ja es va anunciar que la previsió és poder començar a oferir calefacció als edificis connectats a la xarxa durant l’hivern del 2021/2022.

Els trets distintius d’aquest projecte respecte de les altres infraestructures de cogeneració impulsades per FEDA Ecoterm al país són que al Pas de la Casa la intenció seria arribar a abastir tots els edificis del poble que s’hi volguessin connectar. A més, en aquest projecte s’incorpora per primera vegada la biomassa com a font d’energia renovable per tal que el projecte sigui encara més sostenible.

Igual que en els altres casos, al Pas de la Casa es podrà oferir un sistema de calefacció més sostenible, eficient i confortable per als clients. S’estima que la reducció de les emissions de CO2 que s’assolirà amb aquest servei serà de 2.100 tones de CO2 a l’any amb el projecte complert, que pot arribar a abastir al voltant d’una vuitantena d’edificis.