El Comú de Canillo i FEDA Ecoterm signaran un conveni per ampliar la xarxa de calor de Soldeu-El Tarter

Central de FEDA Ecoterm a Soldeu

El Consell de Comú de Canillo ha aprovat, aquest dijous, facultar el cònsol per a la signatura d’un conveni de col·laboració entre el Comú de Canillo i FEDA Ecoterm que permetrà l’ampliació de la xarxa de calor de Soldeu – el Tarter. El conveni preveu allargar la cessió del terreny on està ubicada la central de cogeneració de Soldeu, que estava previst que finalitzés al 2042 i s’allarga fins al 2062 amb noves condicions.

El conveni, que se signarà durant les properes setmanes, s’ha assolit gràcies a l’interès compartit del Comú de Canillo i de FEDA Ecoterm d’ampliar la xarxa de calor. Els bons resultats de la infraestructura durant els seus 6 anys de funcionament i la bona rebuda per part de la clientela de la zona han fet que les inversions per ampliar la xarxa siguin una voluntat compartida.

Així doncs, FEDA Ecoterm s’ha compromès a desenvolupar noves extensions de la xarxa ara que podrà comptar amb la concessió durant més anys.

Les condicions de concessió s’han renegociat en aquest conveni, ja que l’extensió de la xarxa permetrà també un augment dels ingressos per a la parròquia. El nombre d’edificis connectats previstos en el contracte inicial era de 14, i amb l’extensió hi ha un total de 86. Gràcies a això, els ingressos previstos per al Comú de Canillo mitjançant el cànon establert al contracte inicial, seran superiors. Així doncs, s’ha acordat una reducció del cànon fins a l’any 2042 que continua suposant un increment d’ingressos per al Comú respecte al previst inicialment. A partir del 2042, en compliment de la Llei qualificada de delimitació de competències dels comuns, la cessió serà gratuïta.

L’acord entre les dues entitats és una mostra de l’èxit i l’acceptació de les xarxes de calor al país, que a més de suposar un estalvi d’emissions de CO₂ també repercuteixen en positiu a tot el sistema elèctric del país. Gràcies a les xarxes de calor es permet que els clients prescindeixin de les calderes tradicionals sense apostar per l’electricitat i incrementar la demanda elèctrica del país.