CTRASA torna a valoritzar residus amb normalitat

CTRASA ha restablert plenament les seves operacions després de solucionar amb èxit l’incident que va provocar una inusual emissió de vapor d’aigua.

L’incident va tenir lloc dilluns al vespre, quan es va produir la columna de vapor d’aigua com a conseqüència d’una punxada en la caldera. Immediatament es van posar en marxa els protocols de seguretat, confirmant que no s’havia produït cap foc ni s’havia ocasionat cap dany addicional més enllà de la pròpia caldera. La planta es va tancar de manera preventiva per poder dur a terme una inspecció a fi de determinar l’origen exacte de la fuita de vapor.

Dimarts 29, al vespre, l’equip a càrrec de la inspecció va confirmar que la causa de l’incident va ser una punxada en el tub vaporitzador número 1 de la caldera. Aquest equipament havia estat renovat l’any 2019 i el fet que la punxada sigui en aquesta zona descarta qualsevol possibilitat d’un origen extern en l’incident. És important mencionar que en la inspecció de l’any passat no es va detectar cap signe de desgast anormal en aquest tub. S’aprofitarà la propera parada tècnica per analitzar amb més detall la causa de la punxada.

La reparació, consistent en la soldadura del tub, s’ha efectuat amb èxit i ha permès tornar a posar en funcionament la instal·lació, que a hores d’ara funciona amb total normalitat.